Work out tisdag

Idag tog jag äntligen tag i mig själv och tog mig til gymmet efter jobbet. Senaste tiden har jag skyllt på allt möjligt; Jag har varit sjuk, jag har inte haft tid, jag har varit för trött osv. Men nu jäklarns måste jag skärpa mig! Om man tänker efter så kan ju det mesta av det där bero på att jag faktiskt inte tränar. Tränar man blir man ju piggare, och friskare.
 
Hur som helst. Jag gick dit och tänkte att eftersom det var första gången på jättelänge så skule jag ta det lite lugnt. Jag var nöjd att jag bara var där. Och som ni vet är ju mitt må att bli svettig. Har jag grejat det så är det bra sen!
 
Jag ställde mig på crosstrainern, dock var alla "vanliga" upptagna, så jag fick en sån där som blir som trappsteg. Men jag tänkte whatever och körde på. Jag satte upp mål som vanligt, där jag tänker "tjugo minuter klarar jag", när jag nått det blir det "jag orkar ju tio minuter till", och när jag nått det blir det "fem kilometer orkar jag till!" osv. osv. Så när jag nådde en timme så klev jag av. Sjukt nöjd. Nu körde jag visserligen inte på allt för mycket motstånd och sånt, men jag är ändå riktigt nöjd!
 
 
60 minuter, motstånd 8, 9,2 km, 665 kalorier.

Det där med att ta tag i att skaffa gymkort och sen gå på gymmet är så jobbigt även m man så gärna vill. Jag skaffade gymkort men nu har jag aldrig tid att träna. :(




Remember me