Tankar kring körkortet

Någonting jag verkligen funderar på är mitt körkort. Som ni vet har jag ju en stor häst, en MYCKET stor häst som väger väldigt mycket. Ibland åker vi och tävlar, någon gång behöver man åka till en veterinär, eller liknande. För att få köra honom själv räcker inte mitt vanliga körkort, jag måste istället ta BE-körkort. Så av den anledningen har jag funderat en hel del kring mitt körkort. Det skulle liksom vara så skönt att "slippa bry sig" och faktiskt skulle det allra bästa vara att verkligen känna sig säker, att jag har blivit godkänd att köra det här tunga ekipaget.
 
Det skulle ju innebära en hel del studier igen, jag måste läsa på all körkortsteori igen, och då är det en hel del svåra frågor. Det är framförallt alla frågor om just att dra släp och sådant som jag skulle bli nervös över. Trafikregler och liknande känner jag mig ganska säker på och jag gjorde nyligen ett test hos Korkortskolan.se med en massa körkortsfrågor och det gick riktigt, riktigt bra faktiskt! Såna test minns jag var i princip det enda jag gjorde när jag pluggade till B-körkortet. Jag läste lite i boken och sen gjorde jag "låtsastest". Då får man ju också en viss tid på sig så vet man om man skulle hinna det på riktigt.



Remember me