Vecka 4 - 2013

Måndag 21 Januari 2013
Veckan började ganska lugnt, eftersom jag var rätt trött efter gårdagens monsterpass på 12,5 timmar. Så det blev jobb til 17.30 och när det var klart gick jag hem och åt middag, och sen hoppade jag ner i sängen och somnade.
 
Tisdag 22 Januari 2013
Tisdagen blev ganska lik måndagen. Jobb till 17.30 och sen hem och äta middag. Jag tog dock ett bad också, och gjorde lite ansiktsmask och sånt. Skönt! Sen blev det en tidig kväll, med lite film i sängen innan jag somnade gott.
 
Onsdag 23 Januari 2013
Idag blev det lite jobb, fram till 17.30. Sen gick jag hem och G kom över och hjälpte mig ed mitt nya badrumsskåp. Snälla G! :) S kom också över en sväng och så åt vi tre middag tillsammans. Trevligt. Underbart med härliga vänner! På kvällen blev jag jättetrött, men träffade även J också. Somnade ganska tidigt ändå.
 
 
 
 
Torsdag 24 Januari 2013
Dagen startades tidigt eftersom jag började jobba 6.30. Efter jobbet åkte jag direkt hem och bytte om och sen till stallet. Där skulle jag rida lektion på Einstein. Det blev ett dressyrpass och Einstein blev rätt fin faktiskt. Den där hästen kommer bli jättebra när den blivit lite mer riden! Efter ridpasset käkade vi middag ihop och sen åkte jag hem och somnade. Trötta människan.
 
Fredag 25 Januari 2013
Idag fick jag lite sovmorgon, men jag fick börja en timme tidigare än vad jag skulle gjort, så det blev inte så mycket sovmorgon ändå. Dagen började dessutom med att proppen i köket gick när jag gjorde frukost. Kul. Hur som helst jobbade jag sen fram till 17.30 och efter det gick jag och köpte proppar och sen hem och fixade lite. Ännu lite senare åkte jag till J för lite middag. En bra kväll!
 
Lördag 26 Januari 2013
Idag blev det en tidig dag igen. Jag började jobba 7.30 i stan, så det var bara att gå upp tidigt. Lite positivt var det ändå för det var sista dagen i mitt jobbstreak. För söndagen ska jag få vara ledig! På jobbet var det lite strul, men det gick ändå bra. När jag var klar på jobbet sen åkte jag hem och gick sen ner till jobbet. Där mötte jag upp J och R och gick med dom en stund där och tittade.
 
På kvällen sen käkade jag middag med S och sen blev det lite häng med henne och S. Vi gjorde jelloshots,(som fick vara i stora glas eftersom vi inte hade några shotglas) och så blev det en del dricka och sen blev det utgång för mig och S. På krogen hade vi jättekul och vi träffade en hel del gamla vänner så det var riktigt trevligt. På kvällen sen träffade jag också J. En bra kväll helt enkelt.
 
 
 
 
 
Söndag 27 Januari 2013
Äntligen en ledig dag! Jag tog sovmorgon och slappishängde sen ett tag med J. Vid 15.30-tiden åkte jag till stallet för ett pass med Einstein. Dock hände en liten olycka precis innan jag skulle sadla. Jag blev trampad av en annan häst, så hela stortån blödde och nageln slets loss. Ovansidan av foten är svullen och lila och gör jätteont också. Men, ni känner väl mig. Jag spolade av, lindade och pressade ner foten i ridstöveln ändå och red. Passet gick jättebra, och Einstein blev riktigt fin mot slutet. Superkul!
 
När jag kom hem hade jag blödit rätt mycket. Jag la mig i ett bad med foten utanför och sen när jag skulle lägga mig för att sova kom jag på att jag inte visste vad jag skulle göra med tån. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen och hon sa bara åt mig att åka in till akuten. Så det fick det bli. Snälla F kom och gick ut med Abbehunden. Tack!
 
På akuten gick det otroligt långsamt. Jag kom dit vid halv tio, och fick åka därifrån 03.30. Gissa om jag är trött dagen efter? Foten verkade inte vara bruten i alla fall, och nageln kommer få sitta kvar ett tag. Nu gäller det att inte få det infekterat. Blä!

Kollade igenom bloggarna som jag följer i min bloglovin' lista. Då såg jag att din blogg var med, hehe!

Hoppas iallafall att du har haft en underbar tisdag, kram :)




Remember me