Vecka 2 - 2013

Måndag
Ledig, SKÖNT! Jag började dagen med en sovmorgon. Fick sova ända till tio. Hur skönt som helst. Sen åkte jag till stallet för att möta upp Einsteins ägare. Där red jag först Einstein och sedan red Emma(ägaren) och jag hjälpte henne. Hon var jätteduktig och han blev så fin, superkul! (bild)
 
Efter stallet åkte jag till Ikea och fick sällskap av G. Jag skulle "bara" köpa lite småsaker, men jag kom hem med två nya möbler och en mängd småsaker. Nåja, det är väl vad man får räkna med när man åker till Ikea.
 
Efter Ikea käkade vi på PizzaHut (världens godaste; CheesyCrust pizza med Prociutto) och sen åkte vi hem till mig och byggde den ena möbeln. Det var en tv-bänk, så nu har jag ett soffbord igen. Innan hade jag "snott" soffbordet och hade det som tv-bänk, men nu har jag ju både och. Skönt!
 
Tisdag
På tisdagen blev det jobb på jobbet där jag jobbar lite tråkiga tider (9.30-18.30) så då orkar man egentligen inte så mycket. Eller, snarare så hinner man inte så mycket. På morgonen hinnar jag inte med alltför mycket och på kvällen blir man lite seg. Men jag tog tag i mig själv och åkte och handlade. Inte så lite heller, nej, jag storhandlade massor med mat. Jätteskönt att ha det gjort!
 
När jag kom hem och precis hade tagit av mig jeansenoch sjjunkit ner i soffan hörde J av sig och undrade om jag ville komma över och titta på tv och käka lite tapenad och hummus. Tapenad i all ära, men den hummusen som J gör är inte att leka med! Det är bland det godaste jag vet. Så jag kunde ju såklart inte säga nej. Så jag åkte dit och åt massor med god hummus. Fasen, nu blev jag sugen på det igen.
 
Onsdag
Onsdagen startade jag egentligen ganska tidigt. Jag gick upp vid halv sju eller nåt. Abbe fick sig en promenad och sådär, men när jag kom hem igen så kröp vi ner under täcket och tittade några avsnitt av Gossip Girl - En riktigt mysmorgon alltså.
 
Efter mysmorgonen käkade jag lite lunch och åkte sen till jobbet. Jag jobbade sen till 20.00 och det tog ett bra tag att ta sig hem. Vet inte varför, men långsamt gick det i alla fall. När jag kom hem tog jag och Abbe en lite längre promenad, och sen kröp jag ner i sängen och kollade klart på Gossip Girl. Känns lite sorgligt att man har sett det sista avsnittet, någonsin. Så nu vet jag vem Gossip Girl var. Men men. Jag hann i princip bara se klart det sista, sen somnade jag. Skönt, det behövdes.
 
Torsdag
Idag stod klockan på 05.00 och det var bara att gå upp när den ringde. Tack och lov var det ju en ganska lugn dag igår, så jag har återhämtat mig en del. Sen åkte jag i alla fall till jobbet, och där jobbade jag till klockan fyra. När J kom för att lösa av mig fick jag snabba mig på för att hinna till stallet och min lektion. Den började kvart i sex, och det var givetvis kö hela motorvägen. Men jag hann precis göra iordning Einstein för lektionen så det var tur. Lektionen gick sådär, vi skulle jobba med bommar, och jag var lite väl uppe i varv efter att ha trott att jag inte skulle hinna, och Einstein blev lite väl taggad. Mot slutet lugnade han sig och det blev lite bättre. Tillslut blev han riktigt fin, men det finns en hel del att jobba på. Fina häst!
 
Efter träningen åkte jag, S, G, M, C och E och käkade kolgrillsmat. Mums! När jag kom hem till slut var jag så trött så jag bara duschade och la mig och somnade direkt.
 
Fredag
På fredagen var det dags att jobba igen, men jag börjde lite senare. Nu var jag tillbaka på mitt andra jobb, och då får jag rena sovmorgonen jämfört med att gå upp vid 5. Jobbet gick bra, och jag fick väldigt goda nyheter där, wiiihooo!
 
Efter jobbet gick jag hem och lagade potatisgratäng och fläskfilé, med skagentoast till förrätt till mig och J som kom över. Efter det blev det att titta på Borat som gick på TV (En av Js favoritfilmer, själv har jag aldrig riktigt förstått den, men gav den en mer ärlig chans den här gången, och den var faktiskt rätt okej) Dock kan ni ju gissa vad som hände när klockan blev mer än 10 och jag tittade på film; jag somnade till. Jag är så fantastiskt tråkig!
 
Lördag
Idag började jag dagen med en lång och skön sovmorgon. Välbehövligt! Usch, jag måste komma igång med träningen igen så jag slipper vara såhär trött och seg. Nästa vecka får jag ta tag i det! Efter min mysmorgon åt jag lite lunch och begav mig sedan mot ridskolan för att håll i en ponnycupsmatch. Dock var det mot oss själva idag, för jag har ordnat för tjejerna så att de får en "extra" match. Vi hade delat upp vårt lag i två lag och körde mot varandra.
 
Matchen gick jättebra och det slutade oavgjort, vilket såklart är kul när vi kör mot oss själva. Det var många fina ritter, superduktiga!
 
Efter ponnycupen åkte jag hem och duschade, och sen hämtade jag upp J för att åka till Heron City. Där blev det först lite mat, och sen blev det bowling med J, E, H, R, D, D och M.(bild) Jag kom givetvis sist som i alla "boll"-aktiviteter. Jag är så värdelös! Visserligen kan jag väl inte påstå att jag engagerar mig så mycket heller, men ändå. Haha! Det var roligt och mycket trevligt sällskap i alla fall, så det var härligt. En bra lördagskväll helt enkelt.
 
 
Söndag
Min söndag, som egentligen borde inneburit en sovmorgon, börjades klockan 7 med att gå upp för att åka till Upplands-Bro på helgens andra ponnycupsmatch. Idag bev det bortamatch, och jag lyckades som vanligt köra fel. Jag hittar inte till Upplands-Bro Ryttarförening. Punkt slut. Jag körde en halvtimme åt fel håll, så det blev en jäklarns omväg. Det första jag kände var att det aldrig skulle bli bra, men oj vad duktiga tjejerna var! Jag lyckades verkligen med hästfördelningen idag, och alla var grymma! Vårt lag vann, och plockade även guldmedaljen. Alltså fick vi 2 poäng med oss. Super! Så nu har vi 6 poäng på 5 matcher, det är bra :) På vår lagbild till hemsidan körde vi gagnam style, helt i osynk. Snyggt va? (bild)
 
Efter matchen åkte jag hem, käkade lunch och la mig i ett bad. Jag älskar verkligen att bada. Jag gör det flera gånger i veckan, haha! Nu på kvällen har jag bara slappat i soffan, betalat lite räkningar, fixat med lite papper och laddar upp inför två veckors hårt arbete. De kommande två veckorna kommer nämligen vara lite tuffa. Men det är bara att kämpa på i guess!
 

Det vart mycket text men jag klarade av det!!! :D Älsklar din design!!! <3 I Love YR BLOGG!!! <3 UDK.BLOGG.SE!!!

hur äe det?




Remember me