Vecka 6 2013

Måndag 4 februari 2013
Veckan började som vanligt med jobb, och när det var färdigt gick jag hem en sväng. Sen åkte jag till J och åt jättegod mat. Köttfärslimpa fylld med soltorkade tomater och fetaost med klyftpotatis till. Mums!  Sen blev det en film, som jag såklart somnade till. Alltid.
 
Tisdag 5 februari 2013
 Idag hade jag lite sovmorgon. Skönt. Sen brjade jag jobbet vid 14.00 och jobabde till 20.00. Efter jobbet åkte jag en sväng förbi mamma och pappa och hämtade lite kläder och grejer som var uppe på deras vind. Dock märkte jag när jag tagit hem allt att det inte alls fanns något av det jag ville ha däri. Eller jo, några jackor, en väst, några halsdukar och sånt. Men itne byxorna och tröjorna och ett par skor jag ville ha. Hmm, undra vart dom grejerna är.
 
Onsdag 6 februari 2013
 Idag jobbade jag en härligt lång dag, jag slutade 14.00. Fast, å andra sidan gick jag upp 05.00, så då får man sluta tidigt :) Efter jobbet åkte jag direkt till stallet där jag mötte upp E och R, Einsteins ägare. Först red jag Einstein ett tag, tills han blivit ltie mjuk och sen fick E hoppa upp och rida lektion för mig. Det börjar bli så fina tillsammans!
 
Efter passet var Einstein lite trött faktiskt, så det bådar gott inför morgondagen då det står hoppning på schemat och Einstein får 4 växlar extra.
 
När jag kom hem träffade jag även J en stund också.
 
Torsdag 7 februari 2013
Idag var det jobb, men eftersom det är torsdag slutade jag lite tidigare än vanligt. På torsdagar rider jag ju lektion mellan 17.45 och 18.45, så då måste jag sluta absolut senast 16.30 för att hinna.
 
På ridlekitonen var det hoppning, och jag var lite fundersam på hur det skulle gå. Einstein blir ju övertaggad. Trots det gick det riktigt bra och jag är väldigt nöjd med både mig själv och med Einstein. Vill ni läsa mer om det kan ni göra det HÄR och själva övningen vi gjorde kan ni läsa om HÄR.
 
Fredag 8 februari 2013
Idag blev det jobb, jobb och jobb. Jag vet inte varför men dagen kändes sjukt lång. När jag var klar hämtade jag Abbe som varit iväg under dagen eftersom jag inte hade möjlighet att gå hem till honom. Sen var planen att träffa S och göra något kul. Men i sista stund hoppade hon av, så där var jag lite snopen helt ensam. Jobbigt när det blir sådär. Så istället åkte jag och F och käkade Subwaymacka, och sen la jag mig i soffan och kollade serie. Jag måste ha varit trött för både jag och Abbe somnade till och vaknade rätt sent. Då förflyttade vi oss till sängen och sov vidare.
 
 
Lördag 9 februari 2013
Idag började jag och Abbehund med en sov- och mysmorgon, trots att jag somnade tidigt igår. När jag gick upp tog vi en lugn promenad ute, och sen satte jag igång och städade hela lägenheter (nästan) Jag dammtorkade, dammsög och skurade golven till och med! Så nu känns det rent och fräscht.
 
På eftermiddagen kom mina föräldrar hit en stund och hjälpte mig att sätta upp gardiner i köket (nej, jag har inte fått upp dom tidigare för jag har inte haft någon stång) och så fick jag ett supertufft vinställ också som vi satte upp på väggen. Bästa föräldrarna i världen!
 
På kvällen sen blev det sushi och melodifestivalen med J, och sen tittade vi även på QX galan. Den är lite fin på något vis.
 
Söndag 10 februari 2013
 Idag vaknade jag klockan 9.00, superpigg och utvilad. Så jag kunde helt enkelt inte somna om. Så jag låg och myste bra länge innan ajg sen åkte och handlade lite mat. När jag kom hem igen gjorde jag egengjord pizza till lunch och så kolalde jag och J på film. En askonstigt, astråkig, asdålig film som man inte fattade slutet på. Tråkigt.
 
 

Fina bilder :)




Remember me