Hej allihopa!

Hejsan hoppsan!
 
Nu var det länge sedan jag skrev något vettigt här i bloggen. Som ni vet har jag ju haft en "bloggpaus" under en längre tid, och det var helt enkelt för att jag inte orkade uppdatera hela tiden och jag kände att bloggen fick en lite för personlig inriktning, och man kunde läsa allt, allt, allt om mig här. Dessutom har det varit full fart i mitt liv senaste halvåret, så jag skulle inte ens ha hunnit med den.
 
Nu funderar jag på att börja logga in här ibland igen och uppdatera lite. Men vi får se helt enkelt. Kanske kommer något inlägg i veckan, kanske kommer några om dagen. Jag kommer inte bli alltför perosnlig och lägga upp allt här igen, men lite uppdateringar om livet kan ni få;
 
* Jag jobbar på ett nytt jobb.
Just nu arbetar jag på ett ställe som ligger bara några hundra meter från där jag bor, vilket är grymt skönt. Det är ett ställe som tar emot besökare, och jag har som huvuduppgift att se till att dessa besökare kan få en bra dag. Det gör jag genom att se till att vi har personal på plats, att vår personal har rätt kompetens och att saker och ting fungerar. Jag tar också hand om eventuella synpunkter och olycksfall, och schemalägger alla våra timanställda. Ett sjukt roligt jobb som ajg verkligen trivs med!
 
* Jag har en ny lägenhet
I november förra året flyttade jag in i min första helt egna lägenhet. Jag trivs grymt bra och har verkligen kommit i ordning nu. Det är ne stor etta, som känns som en tvåa. Det bästa av allt är att jag har en walk-in-closet!
 
* Jag har fått massor med nya fina vänner
På mitt nya jobb är vi ca 25-30 personer i min ålder som har jobbat hela sommaren, och alla är helt underbart fina människor och jag är så glad att jag fått lära känna alla! Ett stort gäng av dom kommer jag att jobba mycket med även i höst, vilket kommer att bli väldigt roligt!
 
* Jag fortsätter att kämpa med Einstein
Jag rider fortfarande Einstein en hel del, och vi kämpar på med att muskla upp honom. I höst kommer jag att rida i vår ridklubbs lag i division III, vilket ska bli otroligt kul. Första tävlingstillfället är 1 september.
 
 
* Jag har rest till Sardinien och tagit dykcert
I juli åkte jag en tio-dagars till Sardinien, vilket var helt fanktastiskt. Det var superfint och jätteskönt! Dock var maten en besvikelse, jag älskar ju Italiensk mat, men Sardiniens mat var inte i närheten. Jag tog dykcert där, vilket var något av det konstigaste jag gjort tror jag. Jag är ju allmänt vattenrädd, tycker inte om fiskar eller sjögräs och jaa.. Håller mig helt enkelt helst ovanför vattenytan. Men det var en utmaning och jag klarade av det!
 
 

Fina bilder!

Svar: Tack så mycket :)
sandraenerstrand.se

kul med dykcert, har alltid velat pröva på att dyka för det ser så grymt kul ut :)

Svar: Gör det! Det var jättehäftigt och jättekul! Värt det alla gånger! :)
sandraenerstrand.se

Vad skoj att läsa att det går bra för dig (: Att flytta till en egen lägenhet är verkligen ett stort steg i livet! Jag vill också!




Remember me