Rätt mat?

Jag har faktiskt tänkt på en sak. Det är så svårt att veta vad man ska ha för foder till sin hund. Eller? Jag har senaste tiden provat några nya foder till Abbe, och det är ju jättesvårt att veta vilket som är bäst. Hur väljer ni? Jag har helt enkelt testat mig fram och jag känner ingen skillnad på Abbes humör, däremot bajsar han olika mycket av olika foder. Något foder bajsade han jättejätteofta med, medans det jag testar nu bajsar han väldigt lite med. Det känns ju som att det han bajsar minst av borde vara det som är bäst för då tar han ju upp allt i kroppen istället? Eller?
 
Jag tänker jämfört med hästar, där är det ett jäkla pyssel att hästen ska få i sig rätt mängd av allt. Det är några milligram av små ämnen, på en superstor häst. Så noggrann är man ju inte med hunden, men visst borde det väl vara lika víktigt egentligen? Fast det är klart, det beror väl på så mycket också. Jag har min hund som sällskapsdjur, me ndet lär ju vara mer noggrannt om man ha till exempel en greyhoundracing hund. Då måste man nog vara lika noggrann som med hästen.
 
Jag måste läsa på om det här, det märker ju jag!
 

Gillar din blogg! :)




Remember me