How to keep it up

Tänkte dela med mig lite av mina tips på hur du ska orka hålla igång träningen vecka efter vecka när du är en sån som mig; lat. 
 
// I was thinking about sharing my best tips to keep up the motivation for working out week afer week when you are like me; lazy.

Logga dina framsteg
Att logga dina framsteg är riktigt bra för att kunna gå tillbaka och se vad som har förändrats. För mig blir det en sporre att se vad jag hittills åstadkommit, och därmed veta att jag KAN GÖRA DET. Jag använder mig just nu av en app som heter Happy Scale där man varje morgon efter att man kissat ska väga sig och sedan kan man lägga in det. Appen räknar sedan ut en kurva så att du visuellt kan se vad som händer med din vikt, och den kan även räkna ut vad du borde väga och liknande. Den sätter även upp "milestones" om du vill, så att du kan lyckas klara dina mål. Du får också välja hur många sådana du vill ha till ditt mål. 
 
// * Log you results
To log your results is a good thing to be able to go back and see what has changed. For me, it is a motivation to see what I have done and to know that I CAN DO IT. Right now I am using an app called Happy Scale where you log your weight very morning and it has a lot of good calculations, for example the milestones.
 
* Ha något som du gillar som du BARA får göra vid träning
Det kan vara en serie du bara får se ett avsnitt av efter att du genomfört ett träningspass á X antal minuter, eller som jag har; en bok jag bara får läsa när jag står på crosstrainern. För att veta att jag fortfarande ger järnet ställer jag in så att jag ser hur många tramp per minut jag gör, och lägger boken så att jag bara ser det. Tiden bara susar iväg!
 
* Have something that you can only do when you've been working out
It can be a serie that you can only watch one episode when you have completed a work out á X minutes, or as I have; a book that I can only read when I'm on the crosstrainer. To be able to know that I still do what I'm supposed to, I set the machine so that I an see exatly how many strides i do per minute, and I put my book so that I can only see that.The time flies!
 
* Hitta din träningsform
Jaaa, jag vet att det är ett uttjatat tips. Men faktiskt, det är bra! Och jag menar inte att du behöver leta mellan löpning, gymmande, simning, fotboll eller nånting sånt. Nej, hitta det som funkar för dig, som du tycker är roligt. Och framförallt; hitta vilken tid du ska träna på. Jag personligen gillar tydligen att köra crosstrainer på morgonen. Det är min grej, och det hade jag ALDRIG trott innan jag började med det. Men nu till och med längtar jag efter att det ska bli morgon så jag får ställa mig där igen. Det hade jag ALDRIG trott innan jag testade.
 
* Find your own form of working out
Yes, I know, this is already said like thousand times before. But atually... It's good! I don't mean that you have to try all sorts of sports, it might just bea smaller thing. And maybe the most important, find YOUR best time to work out at. For me it seems to be the rosstrainer in the morning that does it. Apperantly that is my thing, and I would have NEVER thought that before I tried. But now I even want it to be morning so that I am allowed to work out.
 
* Sätt upp mål
Även det här är väl ett lite uttjatat tips, men se till att sätta upp veckomål. Jag sätter alltid två mål. Ett realistiskt mål och ett drömmål. Det realistiska målet ska vara just det, realistiskt. Jag bör klara av det om jag följer min plan. Mitt drömmål kan vara något som kan hända om jag är extreeeemt duktig och har lite tur. Ibland når man inget, oftast når man det realistiska och får känna sig nöjd, och ibland når man drömmålet vilket gör att man får en ny kick!
 
* Have goals
Yes, I know that this also is a very well known tips, but you have to have weekly goals. I always have two goals. One realistic goal, and one dream goal. The realistic goal has to be just that, realistic. I am supposed to make it if I follow my plan. My dream goal is something that I can reach if I am extreeeeeeemly good and have some luck. Sometimes you don't reach any goals, most of the time you reach the realistic goal, and sometimes you reah the dream goal, and that makes you invinsible again!



Remember me