Kiropraktor

 
Härom dagen var jag hos kiropraktorn igen. Jag har ju en gammal arbetsskada som gör att jag går regelbundet hos en kiropraktor för att hjälpa min rygg att hålla sig frisk. Jag älskar att gå till min kiropraktor. Många gånger tycker jag att det är väldigt obehagligt och själva behandlingen kan rent av göra ont när jag är som värst, men sekunden efter så mår jag så fantastiskt! Hela jag känner mig som ny när jag kliver ut från kliniken.
 
Jag har sedan min skada gått hos olika kiropraktorer, och de flesta har varit alldeles fantastiska. Min skada sitter främst i bröstryggen, så det är där jag får mest behandling. Men jag får ibland också följdproblem i ländrygg och nacke. Vanligtvis får jag ligga på massa olika konstiga sätt och sen trycker hon till på olika sätt så det knakar, och just själva knaket kan ju helt klart låta obehagligt, men sen... Hallelujamoment!
 
Dessa kiropraktorer har hjälpt mig så mycket för att bli hel igen. I början testade vi en hel del olika behandlingssätt, ett var med ström, ett var med triggerpunkter och sen har jag ju fått ilägg i skorna också. På bilden här ovan ser ni ytterligare ett sätt, och det var att vi tejpade med väldigt elastisk tejp som skulle hjälpa mig att behålla rätt hållning. Jag är ju väldigt överrörlig i alla mina leder, och det "förvärrar" tydligen min skada. Det gör att mina muskler får gå in och hålla upp min hållning istället för att lederna "tar stopp". Den här tejpen är väldigt bra för mig att använda med jämna mellanrum, för med den känner jag när jag sitter/står i en ställning som inte är bra för min kropp.Hur som helst, många olika sorters behandlingar har vi provat på, och allra bäst fungerar det här sättet vi jobbar med nu. För att läsa mer ren fakta om olika typer av behandlingar kan du kolla in på ryggakuten.com
 
Nu när jag var hos kiropraktorn blev det ännu mer spännande, för ytterligare några dagar tidigare hade jag ju ramlat av hästen och landat helt snett. Så den här gången tog vi det värsta området och sen gav vi oss så att kroppen skulle få lagom mycket återställning. Sen bokade vi en ny tid för att fortsätta med resten sen.
 



Remember me