Att vara tillsammans

Jag anser att man bara kan vara tillsammans med en person. Jag har aldrig förstått polygami, och det helt enkelt för att människor är för svartsjuka. Jag tror inte att det är hälsosamt för personer att dela sin älskade med någon annan. Men sedan finns ju ordet "polyamori", att man kan älska flera samtidigt. Det tror jag visserligen på, man kan säkert älska flera personer samtidigt. Men jag tror ändå att man måste välja vem man älskar MEST och vem man vill vara tillsammans med. Jag tror verkligen inte att man klarar att vara i ett polygamiskt förhållande, och ändå må psykiskt bra. Aldrig. Sen tänker jag bara på hur svårt det skulle vara om det nu gick. Tänk att säg tre killar ska hitta tre tjejer som alla ska älska varandra. Åt alla håll. Nej, jag tror inte på det. Inte ens lite.
 
Men som sagt, polyamori fungerar säkert. Man vet ju själv att den där "första barndomskärleken" eller liknande alltid kommer att ha en plats i ens hjärta, men det betyder ju itne att jag vill ha ett förhållande med den personen OCKSÅ. Nej. Tvåsamhet for the win säger jag!

Håller med dig :) Är säkert individuellt, men jag gissar att om man tror att man kan älska flera samtidigt så har man bara inte träffat den rätta än. När man träffar rätt och känslorna infinner sig så är allt annat ointressant, då finns det bara en.

Håller definitivt med!

håller med, dock haft personliga svårigheter att träffa någon sådan,, jäkligt grym blogg du har. Halkade in på ett banan skal typ, väldigt detalj rik och ordentlig,

fin blogg!

Fin blogg! vi har precis fått en ny design! kika gärna in och lämna en kommentar!

Fin blogg! vi har precis fått en ny design! kika gärna in och lämna en kommentar! Blev fel i första kommentaren

fin outfit på din header!




Remember me