Söndag 30 September 2012

Hej allihopa!
 
Förlåt för de uteblivna inläggen idag. Det har varit fullt upp den här dagen kan jag säga. Dagen började med att gå upp och äta frukost, trött som tusan efter en intensiv helg. Sen var det bara att lösa lite problem som uppstått. Direkt sen blev det att åka till golfcluben för att starta alla gäster. Sen var det bara direkt och ställa mig och slå bollar för jag skulle nämligen ställa upp i en tävling idag. Jag som är riktigt usel på golf, men men. Efter rangen var det bara att fixa lunch till gästerna och sen skulle vi starta tävlingen.
 
Tävlingen vi spelade var en "egen" Ryder cup; Amerikaner mot Europeer, men det blev Amerikaner och svenskar mot Europeer, för de saknade lite spelare, så han som höll i tävlingen bad oss ställa upp. Det var en jätterolig tävling där man skulle spela från olika tees, oavsett vem man var, och det var småtävlingar på nästan alla hål. För er som kan golf: Damer skulle spela 9 hål från blå tee och 9 hål från röd, och herrar skulle spela 4 från vit, 4 från gul, 4 från blå, 4 från röd och 2 från svart. Många hål hade nearest to pin, och några hade lite andra varianter som longest drive och sånt. Tävlingen spelades som poängbogey.
 
För mig gick det riktigt uselt de första nio hålen; jag fick noll poäng. Inte ett enda. Kul. Sen gick det bättre och bättre, så jag slutade på ca 15 poäng, vilket är bra för mig som typ aldrig spelat en lång bana. Tihi.
 
Nu har vi precis kommit hem från prisutdelningen där vi fick med oss två flaskor vin från, och ska nu kolla film i badet här på vårt rum oh äta lite chips. Imorgon kommer det bli en ganska lugn dag så jag hoppas att få lägga mig i solen en stund och få bort lite av den otroligt fula golfbrännan jag börjar få. Hoppas ni haft en bra dag allihopa!

tjena det va länge sen, allt bra?

Låter som en toppen dag =)




Remember me