Schuhupp

Jahaja, nu sitter jag i bilen på väg hem. Har suttit här några timmar nu och har nu ungefär en timme kvar. Vi har tillbringat helgen (från igår till idag) i Hudiksvall hos Karin. Det var Jag, Camilla, Jonn och Jocke. Det har varit trevligt och mycket god mat.

Igår kväll spelade vi TP, i två lag. Jag och Jonn mot Camiklla och Jocke. Jag är grymt dålig, och Jonn är dålig förlorare. Camilla är allmänbildad och Jocke är sportfreak. Jag känner att laguppställningen kunde varit jämnare. Det visade sig hur som helst att jag tydligen är bra på naturvetenskap, jag visste bland annat att "the eagle has landed" sades vid första landingen på månen(Hur många har man gjort?) och att fågel som hette någonting med aerox..... var först med att flyga. Andra saker jag inte visste var vart "Den sista tangon" spelades in(underhållning) och vem som övverraskande vann OS något år för ca 70(?) år sedan(Sport).

Jag och Jonn var aningen osynkade, vi chansade på typ varje fråga, och vi chansade alltid olika, när vi valde att gå på Jonns svar hade jag haft rätt, och när vi gick på mitt svar hade Jonn rätt.

Gissa viloket lag som vann? (Tur att Jonn var så trött så det inte blev sånt liv)



Remember me